Syndey 2014 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elisabeth & Sake - WaarBenJij.nu Syndey 2014 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elisabeth & Sake - WaarBenJij.nu

Syndey 2014

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth & Sake

08 Maart 2014 | Australië, Sydney

Lieve familie en vrienden!

Hier een eerste korte update van een nieuw avontuur Down Under. De meeste van jullie waren al op de hoogte van onze nieuwe plannen maar voor de mensen die dit nog niet wisten, bij deze ;-)
Na onze terugkomst van onze eerste trip in 2012 hebben we een prachtige tijd in ons appartementje in hartje Franeker gehad, maar met het idee dat je nog work & travel visums kan krijgen tot je 30e hebben we dus besloten om zo’n visum voor Nieuw Zeeland aan te vragen.

Afgelopen periode hebben we ons appartement leeg gehaald en weer afscheid genomen van onze families en vrienden, wat uiteraard niet zonder traan gaat. Dinsdag stonden we alweer op Schiphol met dit keer een enkele ticket. We willen niet aan een retour datum vast zitten, dus gaan terug op het moment wanneer we dat willen. In ieder geval is ons visum voor Nieuw Zeeland geldig voor 1 jaar, maar we zullen zien hoe het ons weer vergaat. Hoewel we al in NZ zijn geweest zal het toch anders worden. We zullen op zoek gaan naar werk en kunnen we ons voorbereiden op winterse sneeuw om hopelijk te kunnen skiën. Verder liggen een bezoek aan Tasmanië en de Cook eilanden ook nog op het verlanglijstje.

Op dit moment komen we nog even bij van onze jet lag in Sydney, maar we kunnen aardig in het ritme komen. In Sydney is het opnieuw genieten! Maar dat doe je meestal met een lekker zonnetje op je bol, en zo’n 25 graden. Daarom zijn we vandaag even met de ferry naar Manly Beach geweest om af te koelen in de zee.

De vliegreis van zo’n 20 uren met Singapore Airlines was overigens prima. Wel moesten we even een paar rondjes extra vliegen aangezien er net een hoosbui met onweer boven Sydney hing.

Aankomende zondag vliegen we met Emirates in de Airbus A380 naar Auckland – Nieuw Zeeland. Daar zullen we eerst weer op zoek gaan naar een geschikte auto. Wanneer ook overige zaken zoals een bankrekening en sofi nummer zijn geregeld willen we eerst weer even in ‘flow’ komen door eerst weer wat rond te reizen op zoek naar de ‘vergeten plekjes’. Daarna hopen we in de buurt van Queenstown een baantje te kunnen vinden. Maar voordat het zover is, zijn we alweer wat weken verder. We zullen het zien en beleven en jullie op de hoogte houden via onze weblog!

Liefs vanuit Sydney!
Sake en Elisabeth

• 08 Maart 2014 - 13:15

Reinoud:

Hey Toppers, goed om te lezen dat jullie veilig en wel zijn aangekomen!
    Goeie reis morgen naar NZ en hopelijk is daar een betere internetverbinding om te skypen. Het enige wat ik net kon horen is dat jullie morgen vliegen en dat alles goed gaat, maar dat is ook t belangrijkst. Geniet van dit nieuwe avontuur en hopelijk tot snel horens/ziens. Liefs van ons 3en!

• 08 Maart 2014 - 14:59

Margreet Kikkert:

Geweldig fijn dat jullie goed zijn aangekomen,en morgen een goede reis.
    Zal opa en oma kikkert het vertellen want die komen straks eten.
    Heel veel geluk en plezier. Liefs Margreet

• 08 Maart 2014 - 21:23

Hinke En Wim:

Lieve Elisabeth en Sake

Bijzonder om jullie verslagen weer te mogen lezen.
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Ook zondag een goede reis naar N-Z
    Wij zijn ook een weekje op een eiland, maar ... iets dichter bij huis. Jou welbekend.
    Een heel goede tijd gewenst. Geniet er van en ... doe voorzichtig

Liefs, oom Wim en tante Hinke

• 09 Maart 2014 - 09:25

Alie En Jeffrey:

Hallo levensgenieters,

Goed om te lezen dat jullie een goede vlucht hebben gehad.
    Nog even een vlucht naar NZ, en dan alles regelen voor onze vervolg verhalen.

Wij wachten met smart op jullie ervaring en belevenissen in de volgende mooie verhalen.

Geniet en pas goed op elkaar!

Groeten van ons

• 09 Maart 2014 - 20:53

Diny:

Hoihoi Jongelui,

Eerste bericht gelezen van jullie!
    Lekker genieten van alles en ik kijk uit naar jullie verslagen.
    Oma Glas vertelde al dat jullie hadden gebeld maar dat de verbinding slecht was.
    Pas goed op elkaar!
    Groetjes van ons, Jetze, Diny en Sake.

• 10 Maart 2014 - 22:02

Tante Marijke:

Hoi Elisabeth en Sake, spannend allemaal weer, maar jullie hebben ervaring, dus dat
    gaat goed komen. Fijn omdat allemaal weer te lezen. Genieten dus maar weer,
    groetjes en liefs van tante Marijke

• 11 Maart 2014 - 10:13

Jaap Sake:

Ha, Antipoden,

mooi dat jullie terecht zijn, althans in Australië. Tegen de tijd dat ik dit schrijf zijn jullie waarschijnlijk al in Nieuw Zeeland. Ik hoop met jullie dat jullie succes hebben met het vinden van werk.

Hou ons op de hoogte van jullie activiteiten, dan houden wij pake/opa en beppe/oma wel op de hoogte.

Hartelijke groeten,

Jaap Sake & de rest.

• 12 Maart 2014 - 18:52

Pake En Beppe:

Namens Pake en beppe even een hartelijke groet uit Franeker .
    Dit was hun reactie:
    Mooi hjer, die foto's op san ding (iPad).
    Nou de korte broek der by oan, lekker waer der seker.
    Nou, dat is iT hjir nou ek.
    No juh, id. dat grutte v
    Fleentug mei dy 2 ferdjippingen? Hoe is t mooglyk net, datdat ding de loft yn kin.
    Nou wy hearrre fest wol wel ris wat fan hun.
    De groeten mar dwaan.