Meten is weten - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Elisabeth & Sake - WaarBenJij.nu Meten is weten - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Elisabeth & Sake - WaarBenJij.nu

Meten is weten

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth & Sake

30 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hallo allemaal,

Hier weer even een update uit het zonnige Nieuw Zeeland!
Eeerst even dit: alle foto's staan onder het tabje 'foto's. Hij laat blijkbaar niet alle foto's onderaan dit verslag zien.

Vanuit Sydney hebben we een goede vlucht gehad met een joekel van een vliegtuig: de Airbus-dubbeldekker A-380. Een leuke ervaring, want we konden de hele vlucht volgen via camera’s op de staart en vleugel. Aangekomen in Auckland was het prachtig weer, en dat is tot op de dag vandaag ook nog niet anders geweest. We genieten dus heerlijk van het zonnetje en zo’n 24 graden.

We hadden ons eerst weer gesetteld in een hostel, en daarna direct maar het papier werk geregeld zoals het aanvragen van een sofi nummer en een bankrekening. Dit is allemaal nodig voor als we straks ergens willen werken.

Na wat rond sneupen op de Nieuw Zeelandse marktplaats hebben we weer een nieuw bussie weten te scoren, namelijk een Nissan Elgrand. Dit type had Sake in NL al op het oog en je ziet ze hier veel rijden. De vraagprijs was $ 7000,- maar voor $ 5500,- mochten we hem ook wel mee. Na een proefrit en een goede inspectie (we weten nu waar we op moeten letten) hebben we de deal rond gemaakt.

Daarna hebben we onszelf verplaatst naar een motelletje dicht bij de warenhuizen en bouwmarkten. Alvast lopen tekenen en brainstormen hoe we dit keer ons bed zouden willen maken. Een leuk project om te doen en niet geheel onbekend voor ons. Wel moesten we nog even de middelste stoelen eruit slopen om ruimte te maken. De stoelen zagen er nog erg goed uit en eigenlijk zonde om weg te gooien. Daarom zijn we bij verschillende garages en handelaren langs geweest en hebben we de stoelen uiteindelijk kunnen verkopen voor $25,- !. Konden wij er weer een karretje boodschappen van doen!

Nadat we de indeling van de auto hadden bedacht zijn we weer richting de Bunnings (oftewel Gamma) gereden, om daar hout uit te zoeken en op maat te laten zagen. Meneer Zaagmans had bijna de nieuwe MDF platen van zo’n $ 60,- per stuk doormidden gezaagd totdat Sake platen zag die een beetje beschadigd waren en dus afgeprijsd! Die paar krasjes maakt ons immers niks uit en ze vroegen er maar een tientje voor. Het timmerwerk hebben we maar op de parkeerplaats voor de ‘Gamma’ gedaan. Meten = weten en het klopt allemaal op de millimeter na. Het resultaat mag er wezen al zeggen we zelf, een groot bed inclusief ladebakken en zelfs een ‘open keuken’. En dat dan ook nog de bestuurders stoelen kunnen draaien maakt onze camper compleet, wat wil een backpacker nog meer!
Vervolgens hebben we de inboedel ingeslagen en daarmee konden we op pad. We hebben inmiddels onze eerste nachten in de camper al gehad en het bevalt prima! Anders dan de vorige keer in NZ kunnen we nu echt even de tijd nemen en het weer is zoals gezegd nog heerlijk. We rijden nu eerst naar het Noordelijke puntje boven in NZ, via de kust richting de Bay of Islands en Cape Reinga.

Verder heeft Sake een vishengel aangeschaft zodat we onze eigen vis vers uit de oceaan kunnen halen en hopelijk eten! En na een paar keer proberen is het zelfs gelukt, Sake heeft een mooi visje aan de haak geslagen. De traditie hier in Nieuw Zeeland is dat je eerste gevangen vis kust om vervolgens terug te gooien. Dit voor een goede visvangst in de toekomst. Die zoen heeft Sake maar gelaten, maar daarna dus ook niks meer gevangen…

Zolang het hier nog mooi weer blijft willen we er lekker van genieten en de plekken bezoeken die we de vorige keer hebben overgeslagen. Geleidelijk aan willen we weer richting het Zuider eiland en hopelijk in de buurt van Wanaka en Queenstown werk te zoeken. Tegen die tijd is daar het ski seizoen begonnen, dus hopelijk ligt het werk ‘voor het oprapen’…

Hier laten we het eerst maar weer even bij.

Lieve groet vanuit Paihia,
Sake en Elisabeth

• 31 Maart 2014 - 13:42

Diny, Jetze En Sake:

In één woord: PRACHTIG!!!!!!!

• 31 Maart 2014 - 15:24

Omke Bote,:

Nou Sake en Elisabeth,
    Met veel plezier lees ik jullie reisverslagen en ik ben blij dat het jullie goed gaat,
    en met die Nissan dat zit wel goed.
    Het is tenslotte een Japanner en dat is voor jullie dichterbij dan een Duitser.
    Ik hoop dat het straks met werk zoeken ook goed gaat, en een beetje goede huisvesting voor de winter.
    En dat mei die tutsjes, moast net bij de Haaien dwan want dan kist het net nei vertelle.

Veel plezier en graag tot ziens

• 31 Maart 2014 - 20:41

Marianne:

Lieve Sake en Elisabeth. Wat fijn dat jullie weer zo'n fantastische reis maken. Jullie zijn weer helemaal op jullie plek! We wensen jullie veel plezier en veel avontuur toe. Leuk om de reisverslagen te lezen en de foto's te bekijken! Lekker genieten samen!
    Liefs Bernhard en Marianne

• 01 April 2014 - 11:21

Margreet K:

Lieve jongelui, Wat fantastisch om naar de foto"s te kijken. En wat hebben jullie het weer leuk
    voorelkaar, en wat een prachtig land! Pas goed op elkaar en geniet.
    Lieve groeten van ons. Margreet K

• 01 April 2014 - 19:08

Afke En Bouwe Trommel:

Hoi Sake en Elisabeth

Jullie reisverslag gelezen en de foto's bekeken. Leuk om te zien hoe jullie daar weer een mooi onderkomen bouwen! Veel plezier en geniet er van.

Groeten van ons

• 02 April 2014 - 16:02

Ida Brouwer-Halma:

hey hoi! wat ziet dat er heerlijk uit allemaal. En wat heb er je een mooie bus gemaakt.
    Leuk om dit verslag even te lezen. Alle goeds.
    groet, Ida

• 06 Mei 2014 - 11:07

Roy & Ingrid:

Wat doen jullie het daar toch weer super goed. Jammer dat jullie hier niet zijn als wij gaan verhuizen.. Anders wisten we wel wie we moesten vragen.. SAKE!! Hihi. Het ziet daar weer prachtig uit hoor! Hopelijk kunnen jullie dit keer alles doen en zien wat jullie Willen! Lekker genieten! Hopelijk vinden jullie snel werk. Ennuh ik heb me al aangemeld op jullie blog, dus de volgende keer reageer ik sneller hihi! We houden contact. Pas goed op elkaar en veel plezier!! Liefs van ons xx

• 12 Mei 2014 - 09:29

Maria:

Hi Sake en Elisabeth!

Wat super dat jullie weer 'down under'zijn!
    Heb gelijk de 2 verhalen weer even gelezen en natuurlijk de foto's bekeken. Prachtig!
    Dat is ook de reden dat Sybren en ik in September 4 weken 'down under' gaan! :)
    Kunnen we misschien tegen die tijd eens wat praktische vragen aan jullie stellen via de mail?

En wie weet een borrel drinken!

Liefs Maria